Головна » Статті » Профільне навчання » Шляхи профілізації

У категорії матеріалів: 1
Показано матеріалів: 1-1

Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядами

Найближчим часом відбудуться зміни у плані реформування та модернізації всієї освітньої системи, котрі здійснюються відповідно до завдань, сформульованих в Національній доктрині розвитку освіти України. Основою переходу до інноваційної моделі розвитку освіти мали б стати профільне навчання та створювані освітні округи із розбудованими базовими навчально-виховними закладами. Головну мету майбутньої системи освіти в таких підходах слід розглядати як створення умов для успішного навчання і виховання, розвитку і самореалізації кожної особистості, формування покоління, здатного навчатися упродовж всього життя та розбудовувати громадянське суспільство. Профільне навчання покликане допомагати школі запровадити диференціацію, тобто позбавитися необхідності вчити всіх однаково, враховуючи індивідуальні особливості учнів, створити умови для самоствердження та самореалізації кожної особистості. Профільне навчання передбачає об’єднання учнів у відносно однорідні та стабільні групи за метою та розвитком, в яких навчання відбувається за програмами і підручниками, що різняться за змістом, обсягами викладу матеріалу, вимогами до знань, умінь та дій школярів.
Перехід до профільного навчання, створення профільних шкіл та класів викликано:
- глобалізацією суспільно-політичного та економічного життя, прагненнями переходу України до постіндустріального суспільства та євроінтеграційними процесами;
- необхідністю формувати нове покоління, яке здатне розбудовувати громадянське суспільство;
- бажанням молоді отримати освіту, яка б відповідала міжнародним стандартам, що існують у розвинених країнах;
- переходом від знаннєвої парадигми освіти до компетентнісної, обумовленого неможливістю особи засвоїти всю інформацію, обсяги якої дуже швидко зростають.
Досвід розвинених країн дозволяє зробити висновок, що профільне навчання скеровує учнів у русло можливостей успішного працевлаштування, або продовження освіти з метою набуття професії. Профільне навчання виробляє у молоді прагнення до:

  1. об’єктивної оцінки власних можливостей, здібностей і знань;

  2. формування уміння приймати оптимальні рішення щодо здобуття освіти та майбутньої професійної діяльності;

  3. формування початкових професійних якостей та вмінь, прагнення до знань правил працевлаштування.

У такому розумінні профільне навчання залучає школу до соціального діалогу, до регулювання ринку праці в регіоні.
 


Шляхи профілізації | Переглядів: 221 | Додав: plalla | Дата: 11 Квітня 2018 | Коментарі (0)